Kommunikatör sökes till Näringslivsbolaget

Fakta

Näringslivsbolaget i Sundsvall AB bildades 2012 och är ett helägt kommunalt bolag. Vårt uppdrag delar sig i en näringslivsdel och en marknads/besöksnäringsdel. Verksamhetens uppdrag är brett men i grund och botten handlar det om att skapa goda förutsättningar för människor och företag att leva och verka i Sundsvall. Du kan läsa mer om våra uppdrag här.

Uppdraget  

Vi söker en självgående och erfaren kommunikatör. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Du är en driven skribent och har god erfarenhet av att jobba både strategiskt och operativt med sociala medier. Du kommer – i samarbete med bolagets kommunikationsansvarige – att administrera, stärka och ansvara för Näringslivsbolagets hemsida, Visit Sundsvalls hemsida, och övriga sociala kanaler som finns inom bolaget. Du kan också bli kommunikatör för olika specifika projekt som bedrivs inom bolagets verksamhet.

Under hösten 2018 – februari 2019, kommer du även arbeta med värdstadens kommunikation/sociala medier när Sundsvall, tillsammans med Riksidrottsförbundet och Sveriges Television arrangerar SM-veckan Vinter, den 28 januari- 3 februari 2019.

Du kommer att skriva redaktionella texter för olika bilagor, turistmagasin, eller andra publikationer som Näringslivsbolaget utger, och du kommer även att skriva offert-texter som vänder sig till företag som kan tänka sig att etablera verksamhet i Sundsvall. Du kommer också att arbeta med att stötta Sundsvall Convention Bureau med utformning av offert-texter och deras kommunikativa insatser.

 I samarbete med bolagets kommunikationsansvarige, så kommer du även skriva pressmeddelanden som rör bolagets verksamhet, skriva och publicera frukostinbjudan och nyhetsbrev, samt på olika sätt bistå vid egna event, som exempelvis Näringslivsbolaget Företagarfrukost.

Din profil    

Du har en högskoleutbildning eller universitetsutbildning inom information/PR, journalistik eller motsvarande. Du har erfarenhet av kommunikationsarbete och är en erfaren och självgående skribent. Du har också god kunskap om att arbeta med hemsidor och sociala medier i strategiskt syfte. Ett plus om du är van att jobba med eventverktyg som till exempel Simple Signup.

Du gillar snabba puckar och att ha många bollar i luften. Du trivs med att arbeta självständigt och är målinriktad och motiveras av att visa resultat.

Du är säljande, offensiv, analytisk, utvecklande och innovativ och har höga ambitioner.

Lätt för att samarbeta och slutföra arbetsuppgifter.

Du behärskar Office-paketet, har en god administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Har du dessutom arbetat med Adobe Indesign CS, WordPress, och/eller Photoshop är det meriterande.

Ansökan

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Borggren, affärsområdeschef, Näringslivsbolaget: anna.borggren@sundsvall.se

I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Tjänsten söker du via länken den här länken.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Sista ansökningsdag är 15:e augusti.

Varmt välkommen med din ansökan!