Efter sommaren tog vi ett omtag och formaterade om våra företagarfrukostar. Det resulterade i ett nytt koncept som går under namnet Näringslivsbolaget On Tour. Nästa tillfälle är den 20 januari med temat ”Nöjda kunder i ett föränderligt samhälle”.

 

20 januari Näringslivsbolaget On Tour

Välkommen till årets första On Tour!

  • Tid: kl. 07.30 – 09.30, program 08.00 – 09.00.
  • Tema: ”Nöjda kunder i ett förändrat samhälle”
  • Plats: Nordea, Kyrkogatan 15

 

Säkra din plats här!

 

Att skapa starka kundupplevelser är något allt fler verksamheter prioriterar högt. Kunder idag hoppas inte längre på en enastående kundservice – de förväntar sig snarare det. Så hur skapar man nöjda kunder i ett samhälle förändrat av pandemi och ny teknologi mitt i politisk och ekonomisk osäkerhet. Det ska vi ta reda på tillsammans!

Panel 1. Värdet av nöjda kunder
Högre kundnöjdhet och kundlojalitet gör att fler kunder väljer att stanna och skapar på så sätt tillväxt. Det gäller såklart för så väl företag som kommun – högre kundnöjdhet ger fler och mer nöjda invånare, tillväxt i befintliga företag och ett klimat som gör att fler vill starta företag. Något som såklart alla kommuner eftersträvar och arbetar för. En hög kundnöjdhet är en förutsättning för att Sundsvall ska fortsätta utvecklas. Hur arbetar man idag med kundnöjdhet inom Sundsvalls kommun och hur vill man utvecklas?

  • Eva Nordlander, Regionchef Svensk Näringsliv
  • Bodil Hansson, Kommunstyrelsens ordförande
  • Alicja Kapica, Oppositionsråd

 

Panel 2. Personlig service i en digital värld
Pandemin skickade kunderna till digitala kanaler och skapade helt nya vanor. Hur lyckas man med att leverera en riktigt bra service online och hur förändras kundmötet framåt? Detta och mycket mer ska panel 2 reda ut.

  • Anna Nordlander, Amazonexpert
  • Anna Pettersson, säljare Kjell & Company
  • Eva Nyh Hederberg, VD Näringslivsbolaget

 

Panel 3. Strategierna bakom framgångsrik kundservice
Vad är det som faktiskt skapar en framgångsrik och personlig service. Vad pågår bakom kulisserna på verksamheter som får detta att fungera framgångsrikt? Hur bygger man sin affär runt kunden och, på riktigt, arbetar med kunddriven affärsutveckling?

  • Carina Bergquist Palm, Regionchef på Nordea och vinnare av priset årets ledare 2022 på Sundsvall Business Awards.
  • Katarina Boberg, Ledare för utbildningsenheten if
  • Mattias Jakobsson, Medgrundare på Hoome Mäkleri

 

Välkommen att ta del av intressanta diskussioner och mingla tillsammans med oss. Vi bjuder på lättare frukost.

Näringslivsbolagets dataskyddspolicy hittar du här: https://naringslivsbolaget.se/om-oss/personuppgifter/

 


Välkommen önskar Eva Nyh Hederberg!

Deltagandet är kostnadsfritt.
Media hälsas varmt välkomna att delta och rapportera från nätverksträffen.

Vill ni att vi arrangerar en träff hos er? Kontakta oss på naringslivsbolaget@sundsvall.se så hör vi av oss.

 

Tidigare genomförda On Tour-träffar

9 september 2022 

  • Tema: ”Sundsvall som en attraktiv plats”
  • Plats: Centralen
  • Moderator: Robert Pettersson, turismforskare

16 november 2022 

  • Tema: ”Hur förstärker vi arbetet med att attrahera, utveckla och behålla tech-talanger i Sundsvall?”
  • Plats: GDM
  • Moderator: Linn Madsen, Pro&Pro